Hem > Åsas besök, Kulturskillnader, Restauranger > Konsten att ha många anställda

Konsten att ha många anställda

november 23rd, 2008

I cafeterian till MAM så jobbade det fyra personer – när det under tiden vi var där max hade fyra kunder. Så för det mesta stod de bara och hängde väntandes på något att göra. I början tänkte jag bara att det är som vanligt alldeles för billigt att anställa människor och tyckte mest att det måste vara väldigt tråkigt att vänta så mycket av sin arbetstid.

Men när vi väl skulle betala så blev det komiskt… först så började en arbeta vid kassan men han var rätt tafatt, fick då hjälp av en annan kille – han som gjorde vår mat men som antagligen inte fick hantera pengar – då kom det i alla fall fram en MasterCard terminal istället för en Visa som den första trodde skulle funka med mitt MasterCard. Såklart vill vi ha ett riktigt kvitto 😉 det ställde till ännu mer beskymmer för de och nu fick den tredje hoppa in och hjälpa – och då visade det sig att de först hade räknat fel och jag fick tillbaka lite pengar i kontanter.

Så tillslut så förstår jag varför de måste vara så många där – krävs det tre personer för att ta betalt korrekt så är det ju bra att ha en person över till resten av verksamheten.

Kommentarer är avstängda.